Leven : de mooiste citaten
Paulo Coelho
Life
Amsterdam: De Arbeiderspers, 2004
96 p. : ill.
90-295-0987-2

Verzameling citaten uit het werk van de bekende Braziliaanse auteur Coelho, die een achttal titels publiceerde waarvan onlangs 'Elf minuten'. De bestsellers 'De Alchemist' en 'De Pelgrimstocht naar Santiago' zijn wellicht de bekendste. De citaten zijn filosofisch getint, maar afkomstig uit Coelho's romans. Ze zijn ingedeeld rond de thema's de droom, de weg, de liefde, het toeval, de reis, de bestemming, het goede gevecht en het mysterie. De citaten zijn niet door Coelho zelf uitgezocht maar door Marcia Botelho. Het werk is fraai uitgegeven en voorzien van prachtige kleurenillustraties van A.K. Hagesaether. Dit maakt het citatenboekje bijzonder, zowel inhoudelijk als qua vorm. Het is niet alleen een boekje om aan vrienden cadeau te doen, het biedt een mooie introductie in het werk van Coelho en het nodigt uit tot verder nadenken over de geciteerde levenswijsheden. Voor collecties filosofie en literatuur. Zie ook www.paulocoelho.com. Gebonden uitgaafje op pocketformaat.

Over Paulo Coelho

CC BY-SA 2.0 - Foto van/door nrkbeta

Paulo Coelho (Rio de Janeiro, 24 augustus 1947) is een Braziliaanse schrijver, wiens werk in de gehele wereld wordt gelezen.

Paulo Coelho (1947) is in Rio de Janeiro geboren. Hij heeft rechten gestudeerd, maar hij is met deze studie gestopt toen hij merkte dat hij zijn studie verwaarloosde. Hij wilde zijn droom verwezenlijken om schrijver worden. Zijn vader beschouwde zijn vroege interesse in de literatuur als een vorm van afwijkend gedrag. Pogingen om hem te "genezen" versterkten echter zijn artistieke belangstelling, die hij uitleefde in de hippie-beweging van Brazilië. Zijn studie rechten staakte hij in 1970 om te gaan reizen door het Latijns-Amerikaanse continent, en naar Europa. Na een periode in Amsterdam, waar Coelho op zoek naar zichzelf is, verdiept hij zich onder andere in magie en occulte boeken.

Hij keert in 1973 terug naar Brazilië en gaat popsongs schrijven. Hij schrijft liedjes voor Raul Seixas,…Lees verder op Wikipedia