Els Franci-Ekeler
Touch & go
1
Amsterdam: Cargo, 2014
461 p.
9789023486800 (paperback)

Justin en Libby Denbe vormen met hun dochter Ashlyn (15) een rijk elitegezin in Boston. Op een avond worden ze samen uit hun zwaar beveiligde woning ontvoerd door drie kidnappers en vastgehouden in een verlaten gevangenis diep in de wildernis van New Hampshire. Bedrijfsrechercheur Tessa Leoni wordt door Justins megabouwbedrijf ingehuurd om onderzoek te doen, naast het onderzoek van de plaatselijke politie en de FBI. Al gravende in de levens van de Denbes komen steeds nieuwe feiten naar boven. Het ogenschijnlijke modelgezin blijkt helemaal niet zo perfect te zijn. Verschillende mensen zouden een motief kunnen hebben om het gezin te laten verdwijnen. Spannend verhaal, verteld vanuit verschillend perspectief, waarbij Libby de ik-persoon is in de hoofdstukken over het gekidnapte gezin. Rechercheur Tessa Leoni (bekend uit de D.D. Warren-thriller 'Korte metten') heeft de hoofdrol in deze thriller, terwijl inspecteur D.D. Warren slechts op de achtergrond aanwezig is. Matige karaktertekening…Lees verder

Over Lisa Gardner

Lisa Gardner (1971) is een Amerikaanse schrijfster. Ze is de auteur van verschillende thrillerseries, waaronder FBI Profiler-series (Quincy) met onder meer The Killing Hour en The Next Accident, en Detective D.D. Warren series waaronder titels als Doodverklaard en Vind haar. Ze schreef ook romantische romans onder het pseudoniem Alicia Scott. Een aantal van haar boeken zijn onder meer in het Duits, Nederlands, Spaans en Turks vertaald en op e-book en luisterboek verschenen.

Leven en werk

Gardner groeide op in Hillsboro (Oregon), waar ze afstudeerde aan de Glencoe High School in de stad. Haar roman Gone speelt zich af in een fictieve versie van Tillamook, Oregon.

Halverwege de jaren negentig werkte ze als onderzoeksanalist voor een internationaal consulting bureau in Boston. Gardners werk als onderzoeksanalist wekte haar interesse voor forensisch onderzoek hetgeen zij k…Lees verder op Wikipedia